Configurarea urmaririi conversiilor in AdWords

Configurarea urmaririi conversiilor in AdWords

Am discutat in alte articole despre cum sa transformi obiectivele afacerii in obiective Google Analytics si ti-am oferit instructiuni clare pentru modul de configurare Google Analytics in vederea urmariirii obiectivelor. Cunoscand toate acestea, vei fi capabil sa urmaresti  toate conversiile in Google Analytics si chiar sa le importati direct in Google AdWords.

Crezi ca e de ajuns, nu? De ce te-ai deranja in ce priveste configurarea urmaririi conversiilor AdWords separat? Simplu: pentru a-i da AdWords-ului  creditul pe care il merita!

Este posibil sa stii ca, implicit, Google Analytics atribuie fiecare conversie la ultima sursa de baza non-directa. Acest lucru inseamna ca, daca ultimul contact pe care clientul tau l-a avut cu site-ul a fost prin cautarea organica Google, chiar daca un anunt AdWords tehnic a fost primul sau punct de descoperire, conversia va aparea ca venind de la Google / cautari organice.

De-a lungul timpului, acest lucru te va face sa intelegi succesul pe care il poti abtine de la AdWords. Noi credem ca este important ca AdWords sa primeasca laude din moment de ce a fost parte a procesului unui utilizator de a gasi site-ul tau. Prin configurarea urmaririi conversiilor AdWords, vei putea credita conversiile AdWords care au loc intr-o perioada de timp specificata (implicit de 30 de zile), dupa ce un utilizator a facut clic pe un anunt, chiar daca acea persoana a venit inapoi printr-o alta sursa.

Configurarea de urmarire AdWords, de asemenea, iti permite sa urmaresti conversiile unice. Acest lucru inseamna ca, in cazul in care acelasi utilizator completeaza formularele de mai multe ori pe site-ul tau, esti  vei obtine o singura conversie pentru fiecare utilizator. In schimb, Google Analytics va urmari mai multe conversii de la acelasi utilizator in cazul in care se intâmpla in diferite sesiuni. Desigur, daca doresti sa contorizezi fiecare conversie separat (sa spunem ca vinzi produse prin intermediul site-ului si acelasi utilizator ar putea face achizitii multiple), poti avea o evidenta a tuturor conversiilor.

Acum, ca ai inteles necesitatea de a configura urmarirea conversiilor direct prin intermediul AdWords, trebuie sa decizi cum ai de gând sa definesti o conversie si ceea ce vei urmari. O conversie ar trebui corelata cu cineva care prezinta interes in afacerea ta dincolo de o vizita casual la site-ul tau, inclusiv orice activitate dintr-o forma de contact sub forma unei descarcari gratuite electronice. Daca ai un site de comert electronic, trebuie sa definesti orice achizitie ca si o conversie. Dupa ce ai determinat urmarirea unei conversii, poti trece apoi la configurarea codului de urmarire si de a-l pune in site.

Cum creezi un cod de urmarire a conversiilor pentru AdWords?

AdWords ofera un simplu proces pas cu pas pentru configurarea unei conversii. In cadrul contului AdWords, fa clic pe Instrumente din bara de navigare si selecteaza Conversii din meniul vertical.

Atunci când incepi sa creezi o noua conversie, vei vedea mai multe optiuni pentru surse de conversie.

In continuare, iti poti personaliza mai multe optiuni pentru conversie.

Numele: Da-i conversiei un nume personalizat pentru a se distinge de alte puncte de conversie de pe site-ul tau.

Valoare: Asociaza o valoare de valuta la o conversie.

Numar: decide numararea  conversiilor totale sau celor unice. Setarea „unic” nu va conta de mai multe ori in cazul in care aceeasi persoana da mai mult de un clic.

Ferestre de conversie: Se determina  timpul/durata creditarii unei conversii Adwords dupa ce o persoana viziteaza site-ul. De exemplu, intr-o perioada de conversie de 30 de zile, o persoana care a dat clic pe un anunt la un moment dat si s-a intors la site-ul tau câteva saptamâni mai târziu, va fi creditat ca si ca un convertor AdWords.

Categoria: Desemneaza  o conversie ca o achizitie, o inscriere, vedere a unei pagini cheie sau altele.

Optimizare: Alege sa utilizezi aceasta conversie pentru strategiile de licitare AdWords.

Dupa ce ai selectat optiunile dorite, poti trece la pagina urmatoare. Aici, trece un cod pentru a-l adauga la site-ul tau in vederea inceperii urmariririi conversiilor din AdWords.

Sa iei in considerare pastrarea aceastei pagini deschisa intr-o fila separata in timp ce vom trece peste obtinerea codul in site-ul tau. Metoda noastra recomandata de adaugare este prin Managerul de etichete Google.

Adaugarea in site a urmaririi AdWords utilizând Managerul de etichete Google

Managerul de etichete Google (GTM) ofera o modalitate usoara de a configura urmarirea conversiilor AdWords fara a te forta sa te adaugi codul sursa pentru un site. Odata ce codul GTM ocupa un loc pe site, poti seta un cod de conversie AdWords care sa declanseze aparitia unei conversii sub orice forma ar fi ea.

In cazul in care nu ai facut deja acest lucru, citeste despre Google Analytics si Implementarea cu Managerul de etichete Google privind detalii cu privire la obtinerea GTM pe site-ul tau. Vei avea nevoie doar de a adauga un singur fragment de cod JavaScript pe tot site-ul tau. Odata ce GTM este configurat, poti utiliza interfata sa web pentru a configura urmarirea conversiilor AdWords pe site.

In primul rând, din interiorul site-ul tau in GTM, adauga o noua eticheta.

Vei vedea acum o lista de mai multe tipuri de tag-uri ce le pot crea. Alege Google AdWords.

In continuare, alege un tip de eticheta de urmarire a conversiilor AdWords. Apoi, va trebui sa ai o nota de trimitere (legatura)a codului conversiilor AdWords pentru a introduce ID-ul de conversie si eticheta de conversie. Campul de valoarea conversie va trebui si el completat.

In cele din urma, in a patra sectiune („fire On”), poti alege când sa se declanseze codul de urmarire a conversiilor. In cazul in care site-ul tau trimite automat un „Va multumim” pentru utilizatorii care se inscriu prin formular, selecteaza „Unele pagini.” In fereastra ce apare, creeaza un declansator tinand cont de pagina care trebuie sa-ti arate conversia.

In exemplul de mai jos, dorim codul de conversie sa se declanseze pe o pagina care se termina in” va multumim”. Desigur, adresa de URL a paginei ce afiseaza “va multumim”, poate diferi in functie de configurarea site-ului tau, mai ales daca ai mai multe pagini cu acest mesaj.

Dupa ce ai configurat tag-ul prin intermediul GTM, nu uita sa apesi butonul “live” (butonul din dreapta sus), astfel incât codul pe care tocmai l-ai configurat sa fie activ pe site.

Urmarirea datelelor de conversie in AdWords

Cu ajutorul codului de urmarire a conversiilor si implementarea pe site-ul tau, poti urmari rezultatele care apar. Pentru a face acest lucru, verifica  coloana click-uri convertite din interfata. In cazul in care codul tau este instalat corect si oamenii intr-adevar convertesc  pe site, ar trebui sa inceapi sa vezi ceva numere aici.

Trebuie sa acorzi o atentie sporita la urmatoarele  valori:

Click-uri: numarul total de clicuri rezultate din conversie sunt corelate cu numarul total al celor aduse de adwords in site.

Cost / Convertit pe clic: costul mediu pentru fiecare clic convertit (crucial pentru urmarirea rentabilitatii investitiei)

Rata de conversie/ clic: procentajul de clicuri care a rezultat conversii, aratând cum vizitatorii din AdWords apar ca si potentiali clienti.

Retine ca, prin selectarea diverselor file din cadrul interfetei, poti vizualiza datele de conversie pe campanie, un grup de anunturi, anunturi sau cuvinte cheie. Fiecare dintre aceste puncte de vedere iti va permite sa optimizezi  in continuare contul. De exemplu, poate vei dori sa utilizezi  o conversie optima de anunturi pentru a ghida scrierea anunturilor viitoare, in timp ce licitezi in sus sau in jos pe cuvinte cheie bazandu-te pe performante de conversie.

Concluzii:

Atunci cand incepi o campanie AdWords, ai grija sa setezi configurarea urmariririi conversiilor pentru orice actiuni de pe site-ul tau care sunt corelate cu cele ce duc catre domeniul tau. AdWords si Managerul de etichete Google furnizeaza un proces destul de usor de utilizat pentru a crea un cod declansand un avertisment atunci cand este completat un formular de pe site. Dupa ce ai configurat urmarirea conversiilor, utilizeaza acest lucru pentru a masura succesul campaniilor tale si valoarea ce o aduce AdWords in afacerea ta.

Nici un comentariu

Posteaza un comentariu