6 pasi de urmat pentru optimizarea cuvintelor cheie in Adwords

6 pasi de urmat pentru optimizarea cuvintelor cheie in Adwords

Optimizarea cuvintelor cheie este o sarcina continua pentru oricine care utilizeaza Google AdWords. Chiar daca exista un mod corect de a cerceta lista de cuvinte cheie initiala, adevarul este ca nimeni nu stie sigur ce cuvinte cheie vor functiona cel mai bine pana cand nu sunt testate.

De aceea noi trebuie sa optimizam. Nu intra in panica daca iti dai seama ca mai multe dintre cuvintele tale cheie au performante reduse – in marketing online, asta este cursul. Ceea ce conteaza mai mult este sa lucrezi in mod constant pe lista de cuvinte cheie pentru a elimina legaturile slabe. Pe termen lung, acest lucru este modul in care iti afisezi anunturile in fata celor mai potriviti clienti.

Aici vom examina cele sase reguli mai importante in procesul de optimizare a listei de cuvinte cheie Google AdWords.

  1. Nu te grabi sa iei o decizie

Poti fi tentat sa intri in panica atunci cand anunturile live nu obtin rezultatele dorite. Cu toate acestea, obtinerea de date suficiente pentru a evalua eficacitatea cuvintelor cheie are nevoie de timp. Chiar si cele mai bune cuvinte cheie au zile cand vor performa slab. Nimeni nu vrea sa cheltuiasca bani pe publicitate ineficienta, dar nu te va ajuta deloc sa dai vina pe cuvintele cheie.

Te poti relaxa si da timp campaniilor tale sa colecteze date. Este mai bine stabilirea unui buget publicitar modest, daca esti ingrijorat ca pierzi bani. Dar nu poti optimiza cuvintele cheie, fara o suficienta cantitate de date si nu veti obtine mare lucru prin efectuarea de modificari premature a campaniilor.

  1. Gaseste cuvantul cheie cel mai relevant

Toata lumea iubeste cuvintele cheie relevante. Acestea ajuta cumparatorii online sa gaseasca produsele si serviciile pe care le doresc cel mai mult si asta e ceea ce face motorul de cautare Google atat de valoros pentru utilizatorii Web. Iar atunci cand Google recompenseaza relevanta cu costuri mai mici pe clic, atunci este perfect  pentru tine – sa nu mai vorbim de faptul ca este mult mai probabil sa te conectezi cu mai multi clienti.

Examineaza lista de cuvinte cheie si adauga potentiale cuvinte cheie „coada lunga”, care sunt expresii de cuvinte cheie (de multe ori de trei pana la cinci cuvinte) pe care cumparatorii le cauta in general. Concentreaza-te pe intentia cumparatorului si termeni de cuvinte cheie care includ : „cumparati”, „gasi” sau „se ocupa”, acestea fiind utilizate de catre clientii potentiali care sunt in cautare de a face achizitii. Concentrandu-te asupra relevantei te poate ajuta sa convertesti traficul Web in vanzari.

  1. Asigura-te privind cuvintele cheie – sa fie relevante pentru paginile tale de destinatie

Uneori, un cuvant cheie perfect viabil poate fi blocat chiar de site-ul tau. Atunci cand oamenii care cauta acel cuvant cheie in Google si dau clic pe anuntul tau, le arati cea mai relevanta pagina a site-ului tau?

Daca raspunsul este „nu”, atunci ai doua optiuni: poti revizui continutul paginii de destinatie pentru a fi mai relevanta pentru cuvantul tau cheie sau poti muta cuvantul cheie la un grup de anunturi mai adecvat. Cea mai buna cale depinde mai departe in intregime de lista de cuvinte cheie. Fii atent cu privire la efectuarea de modificari la paginile de destinatie care ar putea diminua relevanta altor cuvinte cheie puternic performante.

  1. Experimenteaza privind optiunea cuvintelor cheie potrivite

Cuvintele cheie „coada lunga”, cele cu potrivire exacta sunt probabil foarte bune pentru conectarea cu clientii cunoscuti. Cu toate acestea, aceste cuvinte cheie nu sunt aproape la fel de utile atunci cand cauti noi modalitati de a ajunge la cumparatori on-line. Pentru asta, va trebui sa te extinzi un pic, lucru care iti va permite sa analizezi si sa optimizezi mai multe date.

Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin experimentarea unor cuvinte cheie si expresie- ca si forma generala de potrivire. Potrivirea ampla a cuvintelor cheie poate avea ca rezultat in anuntul tau o returnare la interogarile de cautare care nu ar putea fi luate in considerare, oferindu-ti tot felul de idei de cuvinte cheie noi pentru a  le incerca. Acelasi lucru este valabil si pentru cuvintele cheie cu potrivire expresie, dar cu acestea nu vei avea o arie de extindere atat de mare. Ambele tipuri de potrivire au locul lor in a-ti usura munca adaugiri la lista de cuvinte cheie.

Cu toate acestea, nu nu te gandi inca la o arie mai larga pana cand nu citesti si urmatoarea regula…

  1. Utilizeaza cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative te pot proteja sa cheltui bani pe un trafic irelevant. Aceste cuvinte cheie sunt filtre care blocheaza anunturile tale de a fi afisate in interogari de cautare. Daca difuzezi anunturi pentru un salon de frumusete care vinde sampon, introducand cuvintele cheie negative „caini” si „pisici” iti va salva costurile de clicuri de la oameni care sunt interesati de cumparaturi pentru animalele lor de companie. Este, intr-adevar, atat de simplu.

Ca si cuvintele cheie obisnuite, poti seta cuvinte cheie negative cu potrivire ampla, potrivire expresie si exacta. Iti recomandam sa creezi liste cu toate cele trei la cele mai buna capacitate. Fiecare dintre grupurile de anunturi ar trebui sa aiba propria lista de cuvinte cheie negative.

  1. Incepe cu o lista mica, apoi extinde

Optimizarea cuvintelor cheie este o munca dificila in curs de desfasurare si optimizarea eficienta iti va aduce automat mai multe vanzari. Pe de alta parte, optimizarea ineficienta este mult mai probabil sa duca la campanii cu performante slabe care submineaza eforturile publicitare. De ce sa faci optimizarea mai dificila decat trebuie sa fie?

De aceea, iti recomandam sa incepi cu o lista mica de cuvinte cheie foarte relevante, tinand cont de intentia cumparatorului  pana cand obtii un rezultat pe masura. Ulterior ce dezvolti o lista de cuvinte cheie relevante, castigatoare, vei dori sa extinzi lista, astfel incat sa ai mai mult spatiu pentru testare. Dar, concentreaza-te pe consolidarea continutului campaniilor inainte de a te ingriji sa extinzi acoperirea.

Concluzii

Pe masura ce castigi mai multa experienta in publicitatea online, vei intelege ca realizarea optima a cuvintelor cheie este o sarcina fara sfarsit. Trebuie sa iti ascuti in mod constant cele mai bune cuvinte cheie pastrand in acelasi timp un ochi pentru noi posibilitati. Trebuie sa verifici, de asemenea, anunturile si paginile de destinatie ce trebuie sa fie in stransa legatura cu lista de cuvinte cheie. In cele din urma, acest lucru ar putea insemna divizarea in intregime a listei de cuvinte cheie in noi grupuri de anunturi.

Nu exista, practic nici o modalitate de a optimiza perfect cuvintele cheie – vorbim aici de o tinta intotdeauna in miscare – dar aceste sfaturi te pot ajuta sa dai lovitura.

Nici un comentariu

Posteaza un comentariu