Tipuri de anunturi Facebook

Tipuri de anunturi pentru fiecare obiectiv

Inainte de a iti crea prima ta campanie, este esential sa se intelegi  mai bine diferitele tipuri de anunturi pe Facebook.

De-a lungul anilor, Facebook a ajustat cu atentie partea de publicitate pentru a se potrivi mai bine nevoilor utilizatorilor sai. Oricare ar fi obiectivul campaniei tale, exista un tip de anunt pentru ea!

Trafic si directionarile catre site-ul tau

Una dintre cele mai comune scopuri ale publicitatii pe Facebook, este a directionarii traficului pentru site-ul tau. Acest lucru poate fi, atat pentru a mari acoperirea globala a site-ului aau pentru a trimite utilizatori la o pagina de destinatie dedicata facandu-I sa-ti cumpere produsele sau sa se inregisreze la un newsletter. Iata o lista de tipuri anunt Facebook care se pot mula pe afacerea ta cel mai bine:

Domeniul publicitar

Destinatii de plasare acceptate: Coloana din dreapta

Dintre diferitele tipuri de anunturi Facebook, acesta este cel mai simplu. Acesta poate fi afisat numai pe coloana din dreapta, astfel incat nu fi afisat pe un suport mobil. Poti alege un titlu, o scurta descriere si URL-ul care urmeaza sa fie afisat. In zilele noastre, acest tip de anunt duce la performante slabe ale ratei de clic (CTR) dar costul sau poate fi foarte ieftin in comparatie cu alte tipuri de anunturi din aceasta lista.

Link cu mesaj catre un post

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Acesta este cel mai frecvent dintre toate tipurile de anunturi Facebook . Este ideal pentru a promova extern  site-ul tau. Anunturile link cu mesaj catre un post (adica newsfeed) dispun de o imagine mare, perfecta pentru a atrage atentia utilizatorului. Poti testa atat textul postului si descrierea link-ului, astfel incat sa poti explica mai bine  utilizatorului, oferta.

Aceste anunturi au performante foarte bune si au avantajul de a genera like-uri pentru pagina ta. Adu-ti aminte insa, sa verifici comentariile si sa raspunzi la ele pentru a da incredere utilizatorilor.

Oportunitati de vanzari pentru produsul sau serviciul tau

Pentru magazinele de e-commerce, marci sau agentii cu multiple oferte, Facebook iti permite de a prezenta o gama de produse si servicii intr-un singur anunt.

Facebook a dezvoltat, de asemenea tipuri de anunturi, care permit utilizatorilor sa-si inscrie adresa de e-mail sau sa interactioneze cu brand-ul fara a parasi platforma Facebook. Prin faptul ca nu parasesc platforma, timpii de incarcare sunt de pana la 10 ori mai rapizi! Acest lucru transforma experienta utilizatorului intr-una placuta si reduce timpul (si, de multe ori, bani) necesare pentru a dobandi un avantaj.

Multi-produs (Carusel)

Destinatii de plasare suportate: Mobil, News Feed

In iunie 2014 Facebook a lansat formatul publicitar numit publlicitate multi-produs (de asemenea, numit publicitate Carusel), care este extrem de util pentru agentii de publicitate e-commerce care doresc sa promoveze mai multe produse din magazinul lor sau pentru afacerile care doresc sa promoveze diferite posturi si oferte pentru a vedea ce functioneaza si atrage potentiali clienti cu anunturile lor.

Tipul de anunt, disponibil numai in newsfeed, desktop si mobil, este foarte similar cu cel al anunturilor normale a paginii cu link catre un post cu mesaj dar in loc de un singur link ce duce la un produs, suporta pana la cinci produse cu link-uri prezentate. Cu un singur anunt, poti promova acum cinci produse, fiecare cu propria sa imagine, link-ul si titlurile, facandu-i pe utilizatori, cel mai probabil, sa le acceseze.

Anunturi dinamice pentru produse (DPA)

Destinatii de plasare suportate: News Feed, Coloana din dreapta , Mobil

Aceste tipuri de anunt le poti compara cu publicitatea privind steroizii. Ele vizeaza utilizatorii pe baza unor actiuni din trecut (sau inactiuni) de pe site sau aplicatie cu un anunt perfect calculat.

Tot ce trebuie sa faci este sa incarci catalogul tau de produse pe Facebook si sa verifici de doua ori ca Facebook Pixel este instalat corect pe paginile site-ului. Mai departe, Facebook se ocupa de automatizare si redirectionare!

Directionarea anunturilor

Destinatii de plasare suportate: Mobil, News Feed

Introdus in 2015, acest tip de anunt  este fantastic pentru – ai ghicit – a directiona! Spre deosebire de multe tipuri de anunturi anterioare Facebook, utilizatorii nu trebuie sa paraseasca Facebook pentru a completa aceste formulare.

Disponibile pe desktop si mobil, acestea sunt foarte bune pentru a obtine rapid adresa de e-mail a unui potential client!

Canvas

Destinatii de plasare suportate: News Feed, Numai  pe mobil

Canvas este un anunt interactiv, spre deosebire de orice ai vazut pana acum. Se pastreaza utilizatorii pe Facebook (fara link-uri externe) si este in prezent compatibil doar pe mobil, din cauza modului in care interactionam cu dispozitivele mobile.

Cu Canvas, potentialii (sau exsitentii), clienti pot glisa printr-un carusel de imagini, inclina imaginea in directii diferite, si / sau sa mareasca sau micsoreze imaginile – toate cu varful degetelor . De asemenea, se incarca de 10 ori mai rapid decat aplicatiile standard web mobile!

Like-uri(aprecieri)  si implicare pentru pagina ta

Toate tipurile de anunt Facebook sunt foarte bune pentru Facebook Marketing, dar unele sunt concepute pentru a atinge un anumit obiectiv. Doua dintre obiective, sunt de a creste numarul de like-uri pe pagina ta si / sau pentru a creste raza de actiune a continutului pe care il posezi acolo.

Din cauza actualizari recente, postul de obicei pe pagina ta va ajunge doar organic la o medie de 2-3% din baza de date (utilizatori). Promovarea posturilor este o modalitate foarte buna de a fi sigur ca toti utilizatorii (existenti/ce au dat like paginii) vad mesajul.

Like-ul(aprecierea) paginii

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Aceasta este o publicitate tip “du-te la pagina…” pentru cresterea like-urilor pe pagina ta. Acesta poate fi afisat pe toate destinatiile de plasare si va include un apel vizibil la actiune pentru ca utilizatorii sa dea imediat like paginii. Este foarte important sa alegi imaginea corecta pentru a obtine performante excelente.

Atunci cand alegi o astfel de publicitate, aminteste-ti ca nu este vorba despre obtinerea celor mai ieftine aprecieri, este vorba despre alegerea publicului potrivit care este interesat de pagina ta!

Pagina fotografie

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Vrei ca utilizatorii ce au dat like sa interactioneze cu pagina ta? Acest tip de publictate Facebook are cel mai mult spatiu pentru a posta imagini frumoase! Alege imaginea din dreapta si veti fi inundat cu comentarii si aprecieri. Ai putea insera, de asemenea, o legatura in descrierea de text al postului dar nu te astepta la prea mult trafic de la ea.

Pagina Video

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Publicitatea video duce catre un angajament foarte mare. Ea construieste o legatura puternica chiar si companiile mici putand face clipuri video simple pentru a distra si a se conecta cu publicul lor. Cu capacitatea de a re-tinta subgrupurile de vizitatori in functie de cat de mult au vizionat videoclipul, acest tip de publicitate este perfect pentru a crea segmente de public personalizate, unde in final ii vei conecta cu alte tipuri de anunturi!

Facebook are acum 8 miliarde de vizionari video de pe zi (65% pe mobil) si se estimeaza  ca veniturile din anunturile video vor ajunge la 3,8 miliarde pana la sfarsitul anului 2017.

Mesaj text

Destinatii de plasare suportate: coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Acest format de anunt este axat pe pagina de angajament. Cu toate acestea, exista foarte putine motive sa-l folosesti in locul anuntului  Mesaj foto – imaginile pur si simplu performeaza mai bune. Daca se poate, evita acest tip de format intrucat acesta, va genera, probabil, un angajament mai mic.

Instalarea  aplicatiilor pentru mobil sau desktop

De la lansarea cererii sale de telefonie mobila, Facebook a devenit unul dintre cei mai mari jucatori din spatiul de publicitate mobil. Odata instalate aplicatiile de mobil pentru anunturi, ai o oportunitate unica de a aduce noi utilizatori de aplicatii mobile pe ambele sisteme, atat Android, cat si iOS.

Recent, Facebook a introdus, de asemenea, un nou tip de anunturi pentru a atrage foloase in interiorul aplicatiei. Daca incerci sa promovezi aplicatia mobila, aceste unitati de anunturi, sunt proiectate exact in acest scop.

Aplicatiile pe mobil

Destinatii de plasare suportate: Mobil

Aceasta este alegerea perfecta pentru a aduce mai multe instalari a aplicatiei mobile. Acest anunt este afisat numai pe newsfeed-ul mobil. Atunci cand utilizatorii fac clic pe „Install” “apel la actiune”, magazinul de aplicatii va aparea imediat intr-o fereastra. Astfel, vei avea o mare rata de conversie.

Atunci cand se utilizeaza acest format de anunt pe Facebook, vei avea mai multe optiuni suplimentare de directionare  pentru a ajusta audienta. De exemplu, vei putea alege care versiune iOS / Android vrei ca utilizatorul sa o aiba, daca vrei doar sa vizezi dispozitive mobile sau tablete, de asemenea, si in cazul in care vrei sa vizezi  numai utilizatorii conectati la o retea WiFi.

Aplicatiile desktop

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed

Aceasta unitate de anunturi este relativ noua si iti permite sa directionezi utilizatorii catre aplicatia Facebook. Din moment ce aplicatiile Facebook nu sunt acceptate pe mobil, poti viza numai fie un Feed Desktop News sau coloana din dreapta.

Dupa cum se poate vedea din captura de ecran, ratingul si utilizarea aplicatiei este vizibil sub imagine, astfel incat sa fii sigur ca ai un scor bun sau sa observi daca anuntul tau poate pierde eficacitatea acestuia.

Vizitele catre magazin sau evenimentele create de tine

Sa inchidem cronica noastra privind tipurile de anunturi pe Facebook  cu doua unitati adaptate pentru a conduce vizitatorii la evenimente fizice sau magazin. Este intotdeauna mai greu de a masura rezultatele pentru promotii offline, dar daca sunt utilizate corect si bine directionate, aceste anunturi se pot efectua foarte bine.

Eveniment

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Evenimentele pe Facebook sunt o modalitate foarte buna pentru organizatorii de evenimente de a atrage mai multi vizitatori. In cazul in care vrei sa stimulezi acoperirea evenimentului, utilizeaza aceasta unitate de anunturi cu optiuni de directionare.

In functie de marimea si relevanta evenimentului pe care-l promovezi, poate vrei sa limitezi raza geografica a anuntului privind persoane care locuiesc in acelasi oras sau regiune. 

Oferta

Destinatii de plasare suportate: Coloana din dreapta, News Feed, Mobil

Acest anunt este perfect pentru proprietarii unei afaceri ce se ocupa cu vanzarea de caramida si mortar(de exemplu) si  care doresc sa atraga oameni in magazinele lor. Pentru a crea o oferta, va trebui ca pagina sa aiba cel putin 50 de aprecieri.

Odata ce anuntul oferta este live, orice utilizator care face clic pe anuntul tau si rascumpara oferta va primi un e-mail care contine detaliile si termenii de utilizare

Concluzii:

Dupa cum poti observa, Facebook are o oferta foarte larga de tipuri de anunturi care satisfac orice nevoie a afacerii tale. Ori de cate ori este posibil, iti sugeram sa testezi  diferite formate de anunturi si sa vezi care dintre ele functioneaza cel mai bine pentru tine. Acest lucru iti va oferi cele mai bune rezultate la cel mai mic cost.