Ghidul de implementare a pixelului Facebook

In acest articol, vom explica modul de creare a pixelului facebook, de adaugare a codului de baza si a codului evenimentului acestuia la site-ul web si de definire a conversiilor.

Parcurge pasii de mai jos:

  • Creeaza un pixel Facebook
  • Adauga codul de baza al pixelului Facebook la paginile site-ului tau web
  • Adauga codul de eveniment in unele dintre paginile site-ului tau web
  • Confirma faptul ca pixelul este implementat corect

 

Crearea unui pixel Facebook

Pentru a crea pixelul Facebook:

  1. Mergi la fila pixelului facebook din administrare reclame.
  2. Apasa pe “Creeaza un pixel.
  3. Introdu un nume pentru pixel. Poti avea un singur pixel per cont de publicitate, deci alege un nume care reprezinta afacerea ta.

Nota: Poti schimba ulterior numele pixelului in fila Pixel Facebook.

  1. Bifeaza caseta de acceptare a conditiilor de utilizare.
  2. Apasa pe “Creeaza pixelul”.
Atentie! Daca ai creat anterior un pixel de audienta personalizata, vei avea o versiune mai veche a pixelului Facebook si nu vei vedea optiunea de a crea altul. Cu toate acestea, iti recomandam sa actualizezi codul de baza al pixelului Facebook si sa ii adaugi codurile de eveniment pentru a accesa toate produsele care iti pot ajuta afacerea.

Codul pixelului Facebook este compus din doua elemente principale:

  • Codul de baza al pixelului
  • Codul evenimentului

Codul de baza al pixelului urmareste activitatea pe site-ul web, furnizand un nivel de referinta pentru masurarea evenimentelor specifice. Codul de baza ar trebui instalat pe fiecare pagina din site-ul tau web.

Pentru a instala codul de baza al pixelului:

  1. Mergi la pagina Pixeli in „Administrare reclame”.
  2. Apasa pe “Actiuni> Vezi codul”.
  3. Copiaza codul de baza si lipeste-l intre etichetele <head> in fiecare pagina web sau in sablonul site-ului tau web, pentru a-l instala pe tot cuprinsul site-ului.

Evenimentele sunt actiuni care au loc pe site-ul web, ca rezultat al reclamelor Facebook (cu plata) sau al impactului organic (fara plata). Codul evenimentului iti permite sa urmaresti aceste actiuni si sa le folosesti in publicitate.

Exista doua tipuri de evenimente pe care le poti trimite:

Evenimente standard. Poti urmari 9 evenimente cu care iti poti optimiza reclamele fara alte actiuni suplimentare. Mai jos poti gasi un exemplu pentru a vedea cum va arata codul site-ului tau web cu evenimentele standard instalate.

  1. Codul original al site-ului web:adauga codul pixelului Facebook intre etichetele<head> si</head> din pagina ta. Este posibil sa existe deja cod intre etichetele de antet, deci adauga codul sub ele, dar deasupra etichetei </head>.
  2. Codul de baza al pixelului Facebook:codul pixelului Facebook va arata ca in diagrama de mai sus, cu exceptia faptului ca ID-ul pixelului nu va fi 1234567890.
  3. Codul evenimentului tau standard:in cadrul codului pixelului Facebook, deasupra etichetei </script>, lipeste codul evenimentului standard relevant pentru pagina ta (de exemplu: inregistrare completa, adaugare in cos). Va trebui sa faci asta pentru fiecare pagina pe care doresti sa o urmaresti.

Cheia aici este ca fiecare pagina din site-ul tau, ar trebui sa contina tot ce este inclus in sectiunea 2 (codul de baza), dar diferite pagini vor avea diferite fragmente de cod pentru sectiunea 3 (codul evenimentului standard). Mai jos poti vedea un alt exemplu.

Evenimente personalizate. Actiuni care sunt importante pentru afacerea ta dar pe care nu le poti folosi pentru urmarire si optimizare fara actiuni suplimentare.

Adaugarea codului de baza al pixelului Facebook la paginile site-ului tau

Pentru a adauga pixelul pe site-ul tau:

  1. Mergi la fila pixelului facebook din administrare reclame.
  2. Apasa pe “Actiuni> Vezi codul pixelulu”.
  3. Apasa pe cod pentru a-l evidentia.
  4. Clic dreapta si selecteaza “Copiaza”sau foloseste comanda rapida Ctrl+C/Cmd+C.
  5. Apasa pe “Done (Gata)”.
  6. Deschide sectiunea HTML a site-ului web si lipeste codul.

Atentie! Iti recomandam sa pui codul in etichetele antetului HTML-ului site-ului web pentru a te asigura ca poate face urmarirea pe tot cuprinsul site-ului.

Adaugarea codului de eveniment in paginile site-ului tau

Codul de eveniment indica actiuni specifice importante pentru obiectivul afacerii tale. Pentru a adauga codul de eveniment pe site-ul tau:

  1. Mergi la fila pixelului facebook din administrare reclame.
  2. Apasa pe “Creeaza conversia> Urmareşte conversiile cu evenimentele standard”.
  3. Copiaza codul de eveniment al evenimentelor care te intereseaza.
  4. Mergi la codul site-ului si pune codul de eveniment in paginile relevante. Iti recomandam sa faci acest lucru adaugand codul de eveniment separat, intre etichetele scriptulu si de asemenea, sa nu modifici codul de baza al pixelului.

Atentie! Adauga o multitudine de evenimente (de exemplu: ViewContent, AddToCart si Purchase) pentru a captura toate actiunile de achizitionare relevante.

Pe paginile speciale din site pentru care doresti sa urmaresti si sa optimizezi reclamele, adauga unul dintre aceste 9 evenimente standard. De exemplu, un utilizator care vinde jucarii pe site-ul sau web ar amplasa coduri de evenimente standard pentru pagina de adaugare in cos si pagina de cumparaturi. Copiaza tot ce apare in coloana codului de eveniment standard si lipeste continutul sub fbq(‘track’,’PageView’), asa cum se arata In diagrama de deasupra. Daca doresti sa folosesti reguli URL in loc de evenimente standard, poti folosi ca alternativa conversiile personalizate.

Actiune pe site-ul web Codul evenimentului standard
Vizualizare continut fbq(‘track’, ‘ViewContent’);
Cautare fbq(‘track’, ‘Search’);
Adaugare in cos fbq(‘track’, ‘AddToCart’);
Adaugare la lista de dorinte fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);
Initiaza finalizarea de cumparaturi fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);
Adaugarea informatiilor de plata fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);
Efectuare achizitie fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’});
Client potential fbq(‘track’, ‘Lead’);
Inregistrare finalizata fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);

Nota: De asemenea, poti sa adaugi parametri diferiti pentru fiecare cod de eveniment standard, cum ar fi ID de continut, valoare si moneda. Pentru ca evenimentul standard de conversie sa functioneze, are nevoie de parametrii valorii si monedei. Parametrii sunt optionali pentru toate celelalte evenimente standard.

Alte optiuni
  • Vreau sa instalez doar eticheta de imagine a pixelului Facebook
  • Nu pot introduce evenimente standard intre etichetele &lt;/head&gt;

 

Confirma faptul ca pixelul tau este implementat corect

Definirea conversiilor

Pentru a urmari si optimiza evenimentele de pe site-ul web care te intereseaza, trebuie sa le definesti sub forma de conversii. Evenimentele standard sunt deja conversii, prin urmare, daca folosesti evenimentele standard, nu mai sunt necesari alti pasi. Acestea vor fi disponibile pentru a le urmari si optimiza.

Daca folosesti evenimente personalizate, doresti sa folosesti reguli bazate pe URL sau vrei sa definesti o conversie ca subset specific al evenimentelor standard, va trebui sa parcurgi pasii detaliati mai jos.

Folosirea evenimentelor personalizate sub forma de conversii

Pentru a folosi evenimentele personalizate sub forma de conversii:

  1. Implementeaza evenimentele personalizate in codul paginii.
  2. Mergi la fila pixelului facebook din administrare reclame.
  3. Apasa pe “Creeaza conversia> Urmareşte conversiile personalizate”.
  4. In sectiunea “regula”, fa clic pe meniul vertical si schimba URL-ul din “contine”in “evenimente”.

Nota: poate sa dureze putin pana cand apare optiunea “evenimente”.

  1. In campul de sub meniul vertical, selecteaza evenimentul personalizat pe care vrei sa-l definesti ca si conversie.
  2. In sectiunea “Categorie”, apasa pe meniul vertical “Alege o categorie”si selecteaza cea mai adecvata optiune.
  3. Denumeste conversia personalizata.

De asemenea, poti adauga o valoare de conversie implicita, pe care o vei folosi daca valorile nu sunt trimise in mod dinamic sub forma unui parametru in cadrul evenimentului personalizat. Daca nu este setata sau trimisa o valoare, se va seta automat la 0.

Folosirea unui subset de evenimente standard sub forma de conversii

Pentru a folosi un subset de evenimente standard sub forma de conversii:

  1. Mergi la fila pixelului facebook din administrare reclame.
  2. Apasa pe “Creeaza conversia> Urmareşte conversiile personalizate”.
  3. In sectiunea “regula”, fa clic pe meniul vertical si schimba URL-ul din “contine”in “evenimente”.

Nota: poate sa dureze putin pana cand apare optiunea Evenimente.

  1. In campul aflat sub meniul vertical, selecteaza evenimentul standard.
  2. Daca evenimentul a trimis si parametrii, vei putea selecta valoarea cheie a perechii. Daca nu o vezi, dar o astepti, asigura-te ca evenimentul este configurat sa trimita date in parametri.
  3. In sectiunea “categorie”, apasa pe meniul vertical “Alege o categorie”si selecteaza cea mai adecvata optiune.
  4. Denumeste conversia personalizata.

De asemenea, poti adauga o valoare prestabilita a conversiei. Conversia va fi evaluate la  suma specificata de tine daca valorile nu sunt trimise in mod dinamic ca parametru in cadrul evenimentului personalizat. Daca nu este setata sau trimisa o valoare, se va seta in mod automat la 0.

Pentru a crea o campanie folosind pixelul:

  1. Deschide instrumental de creare a reclamelor.
  2. Selecteaza obiectivul “Creşte numarul de conversii pe site-ul tau web”.
  3. Apasa pe “Continua”.
  4. Alege un eveniment de conversie.
  5. Finalizeaza crearea campaniei, asigurandu-te ca:
    • selectezi “Conversii”ca optiune pentru „Optimizare pentru livrarea reclamei” la nivelul setului de reclame;
    • introduci URL-ul paginii pe care vrei sa urmaresti conversiile in campul „URL de destinaţie” la nivelul reclamei;
  6. apoi apesi pe “Plaseaza comanda”dupa ce ai terminat.

Retine ca poti folosi pixelul Facebook in acelasi fel atunci cand creezi reclame in power editor. Reclama va urmari automat toate evenimentele de conversie disponibile, astfel incat sa nu fie necesar sa selectezi manual un pixel pentru urmarire. Vei putea vedea toate aceste date in rapoartele despre reclame.