Cum sa creezi un tablou de bord personalizat in Google Analytics

Google Analytics este un instrument gratuit de analiza web care iti permite sa urmaresti  diferite statistici ale site-ului, cum ar fi cat de mult trafic primeste site-ul tau, in cazul in care traficul vine si chiar cat timp petrec oamenii pe site-ul tau inainte de a-l parasi. Daca vrei sa afli mai multe despre acest instrument si ce poate face, citeste prezentarea Google Analytics,  scrisa de Kevin Muldoon.

Acest articol te invata elementele de baza ale tot ceea ce are de oferit Google Analytics. Citeste-l cu atentie, mai ales daca esti inca nou in ceea ce privesc statisticile de urmarire ale site-ului sau Google Analytics, in general. Cu aceste informatii proaspete in minte, putem trece la un subiect popular astazi. Acest articol este despre crearea tablourilor de bord personalizate in interiorul Google Analytics.

Un tablou de bord este, in esenta, un instrument ce tine de Google Analytics. Acesta iti permite sa vezi mai multe valori si diferite statistici despre site-ul tau intr-o singura locatie, intr-un mod care este atragator vizual si usor de citit dintr-o singura privire.

Fiecare cont vine cu un tablou de bord de baza numit Tabloul meu de bord. Acest tablou de bord contine cele mai multe dintre valorile pe care le vei utiliza saptamanal pentru site-ul tau dar exista o multime de motive pentru a crea tablouri de bord personalizate, de asemenea. Poate vrei unul dedicat numai ratei de respingere a site-ului si un altul care monitorizeaza comportamentul utilizatorilor tai?

Tablourile de bord personalizate iti permit sa urmaresti aceste tipuri diferite de statistici, astfel incat sa poti obtine o mai buna intelegere a ceea ce functioneaza pe site-ul tau, ceea ce ar trebui sa elimini si ceea ce se poate imbunatati pe site. Sa incepem cu modul de a crea un tablou de bord personalizat in Google Analytics.

Mergi la sectiunea de raportare a contului tau Google Analytics si cauta sectiunea “Tablourile de bord” din meniul stanga a ecranului. Fa clic pe butonul “Tablou de bord nou”.

Hai sa incepem prin crearea unui tablou de bord “Rata de respingere”. Asigura-te ca este selectat “Blank Canvas” si numeste tabloul de bord „Rata de respingere.” Fa clic pe “Creati tabloul de bord”.

Atunci cand creezi un nou tablou de bord, esti tentat sa adaugi un instrument imediat. Hai sa vedem ce face fiecare in parte:

Valori. Acest instrument  afiseaza un singur numar, cu sau fara zecimale, in functie de masuratori

Cronologie. Acest instrument utilizeaza un grafic linie pentru a afisa modul in care se petrece o schimbare valorica. Acesta poate fi folosit chiar si pentru a compara doua valori intre ele, prin urmare, avem un grafic cu dubla-linie in pictograma

Harta geografica. Acest instrument afiseaza un atlas al lumii de culoare alba si utilizeaza diferite nuante de albastru pentru a evidentia valorile masuratorii aferente fiecarei tari

Tabel. Acest instrument afiseaza un tabel simplu, care poate avea pana la 2 coloane si 10 randuri.

Placinta. Acest instrument afiseaza o simpla diagrama radiala, care poate avea pana la 6 “felii”.

Bare. Acest instrument afiseaza un grafic tipic de bare, care poate avea pana la 9 linii si cateva caracteristici optionale, cum ar fi pe care axa se plaseaza titlul.

Vei observa, de asemenea, ca exista doua tipuri de instrumente: standard si in timp real. Instrumentele  standard afiseaza dimensiuni valorice, deoarece acestea se modifica in timp si depind in totalitate de intervalul de date selectat din coltul dreapta sus al paginii. Instrumentele in timp real afiseaza dimensiunile “vii” ale valorilor, cum ar fi cati vizitatori sunt prezenti pe site la momentul actual.

Revenind la instrumentele noastre, numeste instrumentul „Navigator  Rata de respingere,” si fa clic pe selectia “Pie”.

Selecteaza valoarea “Rata de respingere” pentru crearea unei diagrame Pie si selecteaza  “Navigator pentru grupuri”. Fa clic pe “Salvati”.

Aceasta selectie pune in valoare rata de respingere pe tabloul de bord care iti spune din ce browser (navigatie) provin  respingerile site-ului.

Fa clic pe “Adaugati Widget” si numeste noul instrument  ” Rata de respingere mobila.” Selecteaza un tabel sau un tabel tip bara de instrument. Diagrama Pie iti arata doar pana la 6 “felii”. Tabelul si graficul bare iti permit sa ajungi pana la 10. Selecteaza rata de respingere ca un dispozitiv valoric si informatiile de pe telefonul mobil ca si dimensiune. Fa clic pe “Salvati” cand ai terminat.

Acum poti vedea care sunt dispozitivele mobile ce produc respingeri. Poti crea o alta pentru a vedea de unde vin respingerile site-ului, bazandu-te pe  harta geografica.

Tablourile de bord vin cu facilitati “drag-and-drop”, astfel incat sa poti rearanja instrumentele intr-un mod care ar trebui sa-ti fie familar,. Poti chiar sa faci clic pe butonul “Personalizare Tablou de bord” din coltul dreapta sus si sa selectezi o alta optiune de aspect. Poti face asta asta daca ai fi avut un al patrulea instrument, unul care masoara rata de respingere de catre sistemul de operare sau daca ai fi vrut sa asezi instrumentele in coloane diferite.

De ce e nevoie de tablouri de bord personalizate cu valori specifice?

Tabloul de bord initial sau Tabloul tau de bord, contine toate valorile de baza pe care ar trebui le monitorizezi pe site-ul tau. Printre acestea se regaseste numarul a noi utilizatori care au accesat site-ul tau, numarul total de utilizatori care au accesat site-ul tau, rata de respingere si utilizatorii ce acceseaza site-ul tau in functie de locatie si browser.

Atunci cand analizezi mai mult aceste valori, poti obtine o mai buna intelegere a ceea ce cauzeaza existenta lor. De exemplu, cu tabloul de bord “Rata de respingere”, poti determina daca viteza site-ului sau a lipsei unui site mobil prietenos provoaca anumite persoane sa paraseasca site-ul din prima clipa dupa ce l-au accesat.

Site-urile functioneaza in mod diferit pe diferite browsere, deci folosind aceste valori te pot ajuta sa iti determini daca erorile de codificari ii provoaca pe oameni sa paraseasca site-ul. Exista, de asemenea, realitatea nefericita, ca nu toata lumea are acces la viteze mari de Internet. Instrumentul “harta geografica” te poate ajuta sa determini daca site-ul tau incarca prea incet pentru oamenii  din anumite parti ale lumii.

Exista prea multe valori dar poti obtine o masurare exacta ca si masurarea ratei de respingere in functie de cat de multi oameni au accesat si au stat pe pagina ta de destinatie.

Acest tablou de bord iti ofera o imagine de ansamblu a eforturilor de SEO ale site-ului. Aceasta pagina poate utiliza oricare sau toate dintre urmatoarele instrumente:

Trafic organic – Timeline(grafic). Acest instrument foloseste cautari organice valorice pentru a afisa numarul de cautari organice pe care le primeste site-ul.

Trafic organic – Placinta (grafic). Acest instrument foloseste cautari organice valorice si dimensiunea sursa pentru a afisa sursa (e) din traficul organic, cum ar fi Google sau Bing.

Pagina de destinatie – Tabelul. Acest instrument foloseste dimensiunea paginii de destinatie si media timpului petrecut pe pagina, inclusiv rata de respingere valorica si afiseaza pagini de destinatie de top ale site-ului, precum si cat de mult timp au petrecut utilizatorii pe aceste pagini.

Sursa principala – Placinta (grafic). Acest instrument masoara valoarea utilizatorilor si dimensiunea sursei pentru a afisa primele sase surse de trafic pe care le primeste site-ul.

Cuvinte cheie – tabel. Acest instrument foloseste dimensiunea cuvintelor cheie si masurarea valorii utilizatorilor pentru a afisa cuvinte cheie cautate de utilizatori pe site, precum si cati utilizatori fac referire la site-ul tau prin intermediul cuvintelor cheie.

Sursa specifica – tabel. Acest instrument foloseste sursa / dimensiunea medie si dispozitivul utilizatorului pentru a afisa paginile specifice si majoritatea traficului ce provine din ele.

Media de incarcare a paginilor – Bare(grafic). Acest instrument utilizeaza media timpului de incarcare a paginii (secunde) ca valoare principala. Dimensiunea poate fi tot ce vrei sa fie dar noi am ales luna din an. Unii oameni aleg pagina sau titlul paginii sau alte dimensiuni specifice.

Acest tablou de bord iti ofera o imagine de ansamblu a modului in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul tau si care este continutul din site pe care utilizatorii pun pret.  Iata cateva sugestii:

Utilizatori noi vs recurenti – placinta(grafic). Instrumentul foloseste  sesiuni metrice si dimensiunea tipului de utilizator pentru a afisa care e procentajul vizitatorilor noi si care e procentul celor ce se intorc.

Rata de respingere – placinta(grafic). Instrumentul foloseste  rata de respingere si dimensiunea browser-ului  pentru a vedea care browsere aduc cele mai multe rate de respingere. Asa cum am vazut din exemplul nostru, acest lucru poate fi utilizat prin dispozitive si locatie.

Dispozitiv –  placinta(grafic). Foloseste sesiuni metrice si categoria dimensiunii dispozitivului pentru a afisa procentajul de vizitatori care utilizeaza desktop-uri si care utilizeaza dispozitive mobile. Acest lucru te poate ajuta sa determini cat de prietenos pentru mobil ar trebui sa fie site-ul tau.

Cel mai popular continut. Un instrument tabel ce foloseste dimensiunea titlului paginii si afiseaza media valorica a timpului petrecut pe pagina, pentru a determina care sunt cele mai populare pagini de pe site-ul tau, precum si timpul pe care utilizatorii il petrec pe pagina.

Acesta este un tablou de bord pentru web designeri. Folosind cateva dimensiuni diferite, putem determina ce tipuri de dispozitive folosesc oamenii pentru a naviga prin site-urile noastre si  ne pot ajuta sa le optimizam pentru ei.

Toate instrumentele din acest tablou de bord utilizeaza “Pie Chart”  si sesiunile metrice. Dimensiunile sunt dupa cum urmeaza:

  • sistem de operare
  • versiunea sistemului de operare
  • categoria dispozitivului
  • modelul dispozitivului mobil
  • suport Java
  • versiune Flash
  • rezolutia ecranului

Importa din galerie tablouri de bord “pre-fabricate”

Atunci cand creezi un nou tablou de bord, vei vedea optiunea “Import din Galerie”. Daca faci clic pe aceasta selectie te va duce la o galerie plina cu tablouri de bord generate de alti utilizatori Google Analytics ce le-au creat si partajat cu restul comunitatii. Este un loc minunat pentru a gasi noi tablouri de bord, daca nu te simti sigur pe tine sa –l creezi de unul singur sau nu simti ca vrei sa te implici prea mult pe partea tehnica.

 

Concluzii:

Google Analytics este un instrument puternic in sine dar utilizarea de tablouri de bord personalizate poate reduce foarte mult cantitatea de timp petrecuta la cernerea informatiilor pe care le furnizeaza. De asemenea, vei obtine o mai buna intelegere a modului in care site-ul tau este performant in termeni de SEO, viteza paginii, implicarea utilizatorilor si alte valori.